fbpx
לוגו מובייל

פלטפוס - כבר מילדות

פלטפוס - כבר מילדות

מה זה פלטפוס?

פלטפוס (רגל שטוחה) הוא מצב בו כף הרגל חסרה את הקשתות הרגילות של כף הרגל. פלטפוס יכול להיות גמיש או נוקשה ועלול לגרום לכאבים בהליכה. רגליים שטוחות יכולות להיות גם תורשתיות. פלטפוס הוא מצב ניווני ויחמיר עם הזמן אם לא יטופל נכון.

 

השפעת הפלטפוס על היציבה

פלטפוס הוא מצב בו הרגל קורסת פנימה, כך שנוצר לחץ גדול מאוד במפרק הקרסול, בעיקר בצד החיצוני שיוצר שחיקה של מפרק הקרסול.

בנוסף, הקריסה של הרגל פנימה גוררת מצב דומה בברכיים, כך שבמצב של עמידה ממושכת ובעיקר ספורט, נוצר לחץ מאוד גדול על הברך.

מכיוון שכל היציבה מושפעת מהפלטפוס, גם הגב, ובעיקר הגב התחתון סובלים מכאבים חזקים כתוצאה מחוסר איזון ממושך.

 

מדרסים לפלטפוס – כבר מילדות

מדרסים, ובעיקר מדרסים קשיחים הם מדרסים נכונים לטיפול בפלטפוס, גם בכדי לתת תמיכה בקשת כף הרגל ולפזר את נקודות הלחץ, וגם ובעיקר בשביל ליישר את היציבה, לאזן את המנח של הרגל כנגד הקרקע.

חשוב להתחיל לטפל בנושא כבר מילדות כדי למנוע את השחיקה המצטברת עם השנים ולמנוע כאבים עתידיים שעלולים לדרוש התערבות משמעותית יותר.

 

מדרסים אורטופדיים לפלטפוס

במדיפוט יש מגוון מדרסים לצרכים שונים. 

מדרסי גרפיט

מדרס גרפיט

מדרסים ביו מכניים

מדרס ביו מכני

תפקיד המדרסים המותאמים אישית לכל מטופל הסובל מפלטפוס משתנים בהתאם לפתולוגיה האישית, הקשורה לסימפטומים השונים להם גרם הפלטפוס. לדוגמה, מטופל הסובל מרגל שטוחה ודורבן יזדקק למדרסים ביו-מכניים, ומטופל הסובל מזעזוע בכף הרגל ישלב דווקא מדרסים שנועדו למנוע זעזועים.

כמו כן, בהתאמת המדרס לבעלי פלטפוס נלקח בחשבון גם גילו של המטופל ואורח חייו, כאשר במידה והוא מתאמן באופן תכוף, יותאמו מדרסים שונים מאלה שיומלצו למטופלים בגיל מבוגר, הממעיטים לצעוד צעידות ממושכות.

 

 

מאמרים נוספים

פלטפוס – כבר מילדות

מדרסים, ובעיקר מדרסים קשיחים הם מדרסים נכונים לטיפול בפלטפוס, גם בשביל לתת תמיכה בקשת ולפזר את נקודות הלחץ, וגם ובעיקר בשביל ליישר את היציבה, לאזן את המנח של הרגל כנגד הקרקע.
חשוב להתחיל לטפל בנושא כבר מילדות כדי למנוע את השחיקה המצטברת עם השנים ולמנוע כאבים עתידיים שעלולים לדרוש התערבות משמעותית יותר.

קרא עוד »

דלקת בכף הרגל – כל המידע

דלקת בכף הרגל עשויה להיות חריפה או כרונית. כמה סיבות נפוצות כוללות נקעים, מתיחות, כוויות, שברים, עקיצות/עקיצות של חרקים, זיהומים (כולל כיבים סוכרתיים), תגובות לתרופות או חומרים אחרים, כולל צמחים רעילים או הכשות נחש.

קרא עוד »