fbpx
לוגו מובייל

סובלים מכף רגל סוכרתית? אתם חייבים מדרסים לסוכרתיים בהתאמה אישית!

אם יש לך סוכרת, ויש לך יותר מדי גלוקוז (סוכר) בדם במשך זמן רב, אתה עלול לסבול מסיבוכים חמורים, כולל בעיות בכף הרגל. במקרים של כף רגל סוכרתית ניתן לטפל באמצעות מדרסים בהתאמה אישית לסוכרתיים או נעליים אורטופדיות לסוכרתיים. נספר במאמר הבא כל מה שצריך לדעת על רגל סוכרתית ועל הפתרונות האורטופדיים לבעיה.

 

איך סוכרת יכולה להשפיע על הרגליים שלי?

סוכרת עלולה לגרום לשתי בעיות עיקריות שעלולות להשפיע על כפות הרגליים:

נוירופתיה סוכרתית. סוכרת בלתי נשלטת עלולה לפגוע בעצבים שלך. אם יש לך עצבים פגומים ברגליים ובכפות הרגליים, ייתכן שלא תרגיש שם חום, קור או כאב. חוסר תחושה זה נקרא נוירופתיה סוכרתית. אם אינך מרגיש חתך או כאב בכף הרגל בגלל נוירופתיה, החתך עלול להחמיר ולהידבק. שרירי כף הרגל שלך עשויים שלא לעבוד כראוי מכיוון שעצבים בשרירים נפגעו. זה יכול לגרום לכף הרגל שלך לא להתיישר כראוי וליצור לחץ רב מדי על חלק אחד בכף הרגל שלך.

מחלת כלי דם היקפיים. סוכרת משפיעה גם על זרימת הדם. ללא זרימת דם טובה, לוקח לפצע או חתך זמן רב יותר להחלים. זרימת דם לקויה בזרועות וברגליים נקראת מחלת כלי דם היקפיים. אם יש לך זיהום שלא מבריא בגלל זרימת דם לקויה, אתה נמצא בסיכון לפתח כיבים או גנגרנה (מוות של רקמות בגלל מחסור בדם).

 

טיפים לטיפול בכף רגל סוכרתית

טיפול נכון בכף הרגל יכול למנוע בעיות שכיחות ברגליים או לטפל בהן לפני שגורמות לסיבוכים חמורים. להלן מספר טיפים לטיפול טוב בכף הרגל:

  • שמור על עצמך ועל הסוכרת שלך. פעל לפי עצות הרופא לגבי תזונה, פעילות גופנית ותרופות. שמור על רמת הסוכר בדם בטווח המומלץ על ידי הרופא.
  • שטוף את הרגליים במים חמים כל יום, בעזרת סבון עדין. בדוק את טמפרטורת המים עם המרפק שלך מכיוון שנזק עצבי יכול להשפיע גם על התחושה בידיים שלך. אל תשרה את הרגליים. ייבש את כפות הרגליים היטב, במיוחד בין בהונות הרגליים.
  • בדוק את כפות הרגליים כל יום אחר פצעים, שלפוחיות, אדמומיות, קשקשים או כל בעיה אחרת. אם יש לך זרימת דם לקויה, חשוב במיוחד לבדוק את כפות הרגליים מדי יום.

סקירה כללית

אנשים הסובלים מסוכרת עלולים לסבול מבעיות בזרימת דם, בעצבים, במערכת החיסונית ומדפורמציה. לעיתים אחד או יותר מאלה עשויים להתקיים, אך לעתים קרובות אנשים סובלים ביותר מאחד בו זמנית.

  • זרימת דם: לאנשים עם בעיות בזרימת הדם אין כמות חמצן המספקת את רגליהם כמו לאנשים אחרים ולכן הם מתקשים לרפא פצעים ברגליים.
  • עצבים: מי שיש לו בעיות בעצבים יכול לפתח שלפוחיות ולעתים קרובות אפילו לא לדעת שהן שם עד שהוא חולץ את הנעליים.
  • מערכת חיסונית: יש אנשים הסובלים מסוכרת עם תגובה מופחתת של מערכת החיסון שלהם. בגלל זה, הם יכולים לקבל זיהום מחתך או שלפוחית ביתר קלות ומתקשים יותר לטפל במצבים אלו.
  • דפורמציה: אנשים הסובלים מסוכרת עלולים לסבול מקריסה בקשת כף הרגל או עיוותים אחרים אשר מקשים על הכנסת כף הרגל לנעליים רגילות, בגלל הסיכון להתפתחות שלפוחיות באזורים של לחץ גבוה.

לכן הנעלה נכונה חשובה מאוד לאנשים עם סוכרת. מומחי האורטופדיה של עטרת מדיפוט יכולים לעזור לך בבחירת הנעלה מתאימה ולהמליץ על שינויים בנעליים כדי להגן על כפות הרגליים.

 

איך עובדות נעליים אורטופדיות לסוכרתיים?

הנעליים ניתנות באמצעות מרשם, לרוב על ידי מומחים אורטופדיים. הנעליים עשויות להיות מעוצבות עם סוליה נוקשה מאוד כדי להקטין את הכוחות הנשלחים לכדור כף הרגל. הן עשויות גם להחיל מוט או טריז על הסוליה כדי לאזן את חלוקת המשקל בכף הרגל. הנעליים יתוכננו כדי למנוע תפרים שנמצאים בתוך הנעל להתחכך ברגל.

לנעליים אורטופדיות בהתאמה אישית עבור סוכרתיים יכולים להיות מספר יתרונות:

  • להקל על אזורים של לחץ מוגבר. כל אזור בו יש יותר מדי לחץ על כף הרגל יכול להוביל להתמוטטות העור. הנעלה אמורה לעזור להקל על אזורי לחץ גבוה אלה וכך להפחית את התרחשותן של בעיות קשורות.
  • להפחית זעזועים. הנעליים צריכות להקטין את כמות הלחץ האנכי, או הזעזוע, על תחתית כף הרגל, כמו גם להפחית את התנועה האופקית של כף הרגל בתוך הנעל.
  • להתאים, לייצב ולתמוך בעיוותים. יש להתאים לעיוותים הנובעים ממצבים כמו קריסת הקשת, אובדן רקמת שומן וקטיעות. יש לייצב עיוותים רבים בכדי להקל על הכאב ולהפחית את הסיכון להתקדמות העיוות.
  • להגביל תנועה של מפרקים. הגבלת התנועה של מפרקים מסוימים בכף הרגל יכולה לרוב להפחית את הדלקת, להקל על הכאב ולהביא לכף רגל יציבה ותפקודית יותר.

איך אדע אם אני זקוק לנעליים אורטופדיות בהתאמה אישית?

אם צורת כף הרגל שלך החלה להשתנות, או שהבחנת בהתמוטטות עור, אדמומיות או נפיחות, עליך לקבוע פגישה עם מומחה האורתופדיה של עטרת מדיפוט לצורך הערכה או עם האורטופד שלך. עם זאת, לבישת נעליים זה רק תחום פוטנציאלי אחד, והערכה זו תביא בחשבון את הבעיות הרפואיות האחרות שלך ואת אפשרויות הטיפול הקיימות.

בהתאם לממצאים, יומלץ לך להזמין נעליים אורטופדיות לסוכרתיים או מדרסים לסוכרתיים. כאשר קיים חשש לכיב ולזיהום, מומחה האורטופדיה עשוי להמליץ תחילה על טיפולים אחרים, כולל סוגים מיוחדים של גבס וטיפול בעור ואולי אפילו ניתוח.

 

לכמה זמן נעליים אורטופדיות בהתאמה אישית מחזיקות בדרך כלל?

בדומה לנעליים הרגילות שלבשת בעבר, למעט העובדה, שמדי פעם החלק העליון של הנעל עשוי להיות מסוג עור שנמתח טוב יותר, כמו למשל צבי. עור רך יותר יכול להיות להימתח ככל שתמשיך ללבוש אותו וכך להתאים את עצמו לצורת כף הרגל שלך. למרבה הצער, זה כרוך בעלות שכן סוג זה של עור הוא פחות עמיד. ללא תלות בסוג העור המשמש, אם הנעל מתחילה להיבלות, יש להעריך אותה שוב מול עטרת מדיפוט והמומחים.

 

מתי עלי לנעול את הנעליים האלה?

באופן כללי, נעליים אלה נועדו לנעילה על בסיס יומיומי, בכל פעם שאתה עומד על הרגליים. עם זאת, אם לכף הרגל שלך אין עיוות משמעותי או אובדן תחושה, פרקי זמן קצרים בסוג נעליים אחר עשויים שלא להיות כה מסוכנים, ויכולים להיות אפשריים. שוחח עם מומחה אורטופדיה. הוא יעבוד איתך כדי לוודא שאתה יכול להיות פעיל ככל האפשר.

 

האם נעליים אורטופדיות בהתאמה אישית כבדות מנעליים רגילות?

ישנם סגנונות רבים של נעליים אורטופדיות. הן אולי נראות שונה מנעליים או נעלי ספורט רגילות, אך בדרך כלל אינן כבדות יותר.

 

משהו לא מרגיש נכון עם הנעליים האורטופדיות שלי. מה עלי לעשות?

אם הנעליים לא מרגישות תקינות, עליך לשוחח עם עטרת מדיפוט מכיוון שייתכן שיהיה צורך בשינויים בהנעלה.

 

מדרסים לסוכרת

מדרסים רב שכבתיים

מחלת סכרת, על סוגיה השונים, מתאפיינת בחוסר היכולת לייצר את הכמות המתאימה של אינסולין על מנת לווסת את רמות הסוכר בדם, גורמת לסימפטום המשפיע על מבנה כף הרגל. רגליים סוכרתיות עשויות להיות נפוחות, לסבול מיבלות ולגרום לכאבים. עבור חולי סכרת יוצרו מדרסים מיוחדים המקלים על הכאב, מאפשרים ליצור איזון בין כפות הרגליים, ולהפחית את הלחץ והכאבים במהלך ישיבה או הליכה.

לסיכום

כף רגל סוכרתית היא מצב שיכול להחמיר ולהיות בעל השלכות מרחיקות לכת. לכן, חשוב לטפל בו כמה שיותר מהר. אנו ממליצים על הנעליים האורטופדיות בהתאמה אישית של עטרת מדיפוט, הפתרון הכי איכותי.

מאמרים נוספים

פלטפוס – כבר מילדות

מדרסים, ובעיקר מדרסים קשיחים הם מדרסים נכונים לטיפול בפלטפוס, גם בשביל לתת תמיכה בקשת ולפזר את נקודות הלחץ, וגם ובעיקר בשביל ליישר את היציבה, לאזן את המנח של הרגל כנגד הקרקע.
חשוב להתחיל לטפל בנושא כבר מילדות כדי למנוע את השחיקה המצטברת עם השנים ולמנוע כאבים עתידיים שעלולים לדרוש התערבות משמעותית יותר.

קרא עוד »

דלקת בכף הרגל – כל המידע

דלקת בכף הרגל עשויה להיות חריפה או כרונית. כמה סיבות נפוצות כוללות נקעים, מתיחות, כוויות, שברים, עקיצות/עקיצות של חרקים, זיהומים (כולל כיבים סוכרתיים), תגובות לתרופות או חומרים אחרים, כולל צמחים רעילים או הכשות נחש.

קרא עוד »