fbpx
לוגו מובייל

סובלים מכאבים בכף הרגל?

סובלים מכאבים בכף הרגל?

אפשר להחשיב עשרות כאבים גופניים למטרד איום ומתמשך, אך הופעת כאבים בכף הרגל עשויה להוציא מהשלווה גם את האדם האדיש ביותר ולשבש לחלוטין את השגרה שלו. כאבים בכף הרגל יכולים להופיע בכל רמה ובכל האזורים, מהאצבעות ועד גיד אכילס והקרסול. הם מגבילים בתנועה, גורמים לצליעה ולעתים מחייבים בטיפול קבוע לטווח הארוך כדי להיפטר מהם, כאשר אחד הפתרונות היעילים והמתקדמים ביותר הוא מדרסים אורתופדיים בהתאמה אישית.

מדוע מופיעים כאבים בכף הרגל?

מקורם של כל סוגי הכאבים בכף הרגל הוא ממאמץ. המבנה האנטומי המורכב באזור זה עשוי להיפגע בעקבות פציעות (נקעים למשל, המוגדרים כסיבוב לקוי של הקרסול) או יציבות לקויה בכף הרגל (לדוגמה פלטפוס, שנובע מכיפוף לא נכון של קשת כף הרגל ויוצר לה “השטחה”). גם דלקות פרקים או מחלות רקע כמו סוכרת עשויות להגביר את הסיכוי להופעת כאבים בכף הרגל. בנוסף, אם התרחשה פגיעה בגידים שנובעת מנקעים חוזרים, היא עשויה לגרום לכאבים כרוניים.

כאבים בכף הרגל – מצבים שכיחים

המצבים השכיחים ביותר הגורמים לכאבים בכף הרגל כוללים נקעים בקרסול, דלקת בגיד אכילס, בורסיטיס ושברי מאמץ. אין להתעלם מכל סוג של כאב בכף הרגל ועלול לדרוש הערכה נוספת על ידי רופא. אנשים יכולים גם לפצוע את ה- plantar fascia שלהם או לפגוע קשות בבהונותיהם. חשוב לציין כי כל סוג של כאב בכף הרגל עשוי לדרוש הערכה נוספת.

כאב בקצה הבוהן הגדולה או בכדור כף הרגל (הנגרם לרוב משברי מאמץ), כאב המקרין לאזורים אחרים (כגון הקשת) וחוסר תחושה הן שלוש בעיות נפוצות הקשורות לדלקת כף הרגל. מצב זה קשור לרוב לרגליים שטוחות, אך יכול להיגרם גם משימוש יתר.

Plantar fasciitis היא דלקת בכף הרגל של ה- plantar fascia, שהיא הרצועה בתחתית כף הרגל שמחברת בין עצם העקב לאצבעות הרגליים. התסמינים כוללים כאב בחלק התחתון של העקב שמחמיר דבר ראשון בבוקר. מצב זה קשור לרוב לרגליים שטוחות, אך יכול להיגרם גם משימוש יתר.

כאב בחלק העליון של כף הרגל וכאב המקרין לאזורים אחרים (כגון הקשת) הן שתי בעיות נפוצות הקשורות לדלקת בגיד אכילס. מצב זה קשור בדרך כלל לדלקת של גיד אכילס, המתרחשת כאשר אתה מפעיל לחץ על העקבים או בהונות. התסמינים כוללים כאב בחלק האחורי של העקב, רגישות בעת לחיצה משני צידי הגיד, וחוסר יכולת ללכת מבלי לצלוע.

מצב זה הוא דלקת של שק בורסה, אשר ממוקם סביב המפרקים כדי להפחית את החיכוך. מצב זה יכול להתרחש בברך, במרפק או בכתף, אך הוא נפוץ ביותר בירך או בעקב של אנשים הסובלים מעודף משקל. התסמינים כוללים נפיחות ורגישות סביב האזור הפגוע.

חשוב לציין שכל סוג של כאב בכף הרגל עשוי לדרוש הערכה נוספת על ידי רופא, במיוחד אם יש לך היסטוריה של סוכרת, זרימת דם לקויה, בעיות מפרקים, לחץ דם גבוה, שברים/שברים בעצמות, אוסטאופורוזיס או כיבים.

נקעים בקרסול הם פציעות ברצועות הקרסול. פציעות אלו יכולות להתרחש כאשר אדם נופל או תוך כדי ספורט. התסמינים כוללים כאב ורגישות במקום הפציעה, נפיחות, חבורות וחוסר יכולת להטיל משקל על האזור הפגוע.

כיצד לטפל בכאב בכף הרגל

כשמופיע כאב בכף הרגל, לא תמיד קל לטפל בזה. מכיוון שאנו משתמשים בכפות הרגליים שלנו כמעט לכל דבר, הן יכולות לסבול מכות לא מבוטל. ולפעמים זה גורם לכאב וכאב. אבל מה עליך לעשות כאשר כף הרגל שלך מתחילה לכאוב? ראשית, עליך לבדוק אם נפצעת בכף הרגל. אם זה המקרה, עקוב אחר מאמר זה כדי לגלות כיצד לטפל בזה בצורה הטובה ביותר. אבל אם רק יש לך כף רגל כואבת ללא סיבה נראית לעין, נסה את הטיפים והטריקים האלה!

1. קרח

אם הכאב שלך נגרם על ידי משהו כמו דלקת כף הרגל כרונית, אתה כנראה יודע איך זה מרגיש. זה כאב קהה מהעקב ועד בהונות, וזה יכול להיות כל כך גרוע שאפילו לעמוד על הרצפה קשה. למרבה המזל, למרות שיש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להקל על הכאב הזה. דרך מצוינת לעשות זאת היא לקרר את כף הרגל עם קצת קרח. פשוט עטפו את הקרח סביב כף הרגל והשאירו אותו לזמן מה. זה יעזור להפחית את כמות הדלקת בכף הרגל, וזה מה שגורם לכאב.

2. שמן מנטה

עוד טריק נהדר לעזור עם דלקת כף הרגל הזו או סוג אחר של כאבי רגליים הוא שימוש בשמן מנטה. הסיבה לכך היא ששמן מנטה עוזר להרפות את השרירים שלך. אז כאשר אתה מחיל אותו על האזור הכואב של כף הרגל שלך, הכאב יפחת ותוכל להסתובב בלי יותר מדי בעיות. אתה יכול לעשות זאת על ידי מריחת שמן מנטה על צמר גפן ושפשוף אותו על כף הרגל. אם אתה לא אוהב את הריח של מנטה, אתה יכול לנסות גם שמן אקליפטוס כי יש לזה השפעה דומה.

3. וודאו שכפות הרגליים שלכם נקיות ויבשות

מכיוון שאנו משתמשים בכפות הרגליים שלנו כמעט לכל דבר, הן עלולות להתלכלך ולהזיע. ובגלל זה חשוב לשמור אותם נקיים ויבשים כל הזמן. הקפידו לשטוף את כפות הרגליים בכל יום עם סבון אנטיבקטריאלי טוב ולייבש אותן היטב לאחר מכן. כך תוכלו להיפטר מכל הלכלוך והחיידקים שעלולים להצטבר בנעליים שלכם לאורך זמן, שאחרת עלולים לגרום לכאבים בכף הרגל.

4. נעליים נוחות

כשזה מגיע לרגליים שלך, חשוב תמיד צריך לנעול נעליים נוחות. הסיבה לכך היא שכאשר הנעליים קטנות או הדוקות מדי, הן מפעילות לחץ על כפות הרגליים שלך מה שיגרום לכאב. תמיד כדאי לקנות את הנעל במידה הנכונה ולהחליף אותן כשהן ישנות. הדבר הטוב ביותר לעשות עם זאת הוא ללכת לסנדלר מקצועי שיכול להמליץ ​​על סוג הנעליים המתאים לכפות הרגליים שלך. לדוגמה, אם יש לך אצבע שנייה ארוכה, אז כנראה שיש צורך בנעליים שיתמכו בה שכן יש סיכוי גבוה יותר שהיא תישען לכיוון האצבעות האחרות.

5. וודאו שהמשקל שלכם מפוזר באופן שווה על שתי הרגליים

אם אתם סובלים מעודף משקל או השמנת יתר, זה יכול לגרום גם לכאבים בכף הרגל. הסיבה לכך היא שהמשקל אינו מחולק באופן שווה בין שתי הרגליים, מה שעלול לגרום לרגל השנייה לכאוב. אם זה המקרה שלך, אז יש צורך לעשות כמה תרגילים שעוזרים לחזק את שרירי הירך כדי לוודא שהמשקל מבוזר טוב יותר.

6. מתחו את שרירי השוק

כאבים והתכווצויות בעגל שכיחים כאשר אנחנו לא בכושר או אם אנחנו הולכים יותר מדי, למשל. אם אנחנו לא בכושר ושרירי השוק שלנו לא רגילים לכל ההליכה הזו, אז הם עלולים להתכווץ ולגרום לכאב ואי נוחות. הם עלולים אפילו להתקשות עד שזה כמעט בלתי אפשרי למתוח אותם. עם זאת, יש כמה דברים שניתן לעשות. כדאי להתחיל במתיחת שרירי השוקיים בכל יום, למשל על ידי הרמת רגליים פשוטות. זה יעזור לשמור אותם חזקים וגמישים יותר כך שהם לא יתכווצו באותה קלות.

7. חום

אם כאבי כף הרגל שלך נגרמים ממשהו כמו נקע בקרסול או עצב צבוט בחלק האחורי של עמוד השדרה שלך, אז הפעלת קצת חום עליו יכולה לעזור להקל על הכאב. עליך לעשות זאת על ידי השריית כף הרגל שלך במים חמים למשך כ-15 דקות, ולאחר מכן לעטוף מעט קרח סביבה. בדרך זו תחלוף התחושה הקהה הזו.

8. תרופות ללא מרשם

תרופות ללא מרשם כמו איבופרופן ואצטמינופן יכולות לעזור להקל גם על כאבי כף הרגל. עם זאת, עליך תמיד לעקוב אחר המינון המומלץ על הקופסה או הבקבוק. אין לקחת יותר ממה שמותר כי זה אולי לא טוב לבריאות שלך ואפילו יכול לגרום לבעיות אחרות.

9. יוגה

ביצוע כמה תרגילי יוגה יכול לעזור לחזק את שרירי הליבה שלך, אשר בתורו יגרום לגמישות. כך יהיה קל יותר לנוע מבלי להפעיל לחץ רב מדי על כפות הרגליים. יוגה גם עוזרת לשפר את זרימת הדם ומפחיתה את רמות הלחץ, שניהם נהדרים לבריאות באופן כללי.

10. קשרו מגבת סביב האזור ועשו כמה תרגילי רגליים

אם כפות הרגליים שלך כואבות בגלל שעמדת כל היום, אז אתה צריך לנסות לעשות כמה תרגילי רגליים כדי להקל על הכאב. אחד מאלה הוא לקשור מגבת סביב בהונותיך ולהזיז אותן כאילו הן מנפנפות בכנפיים. זה יעזור למתוח את השרירים האלה ולהיפטר מהמתח מהר יותר מאשר אם רק השארת אותם בנעליים שלך.

11. מרחו קצת משחה על האזור

אם קיים פצע כלשהו, ​​אז מריחת משחה כמו אלוורה יכולה לעזור להקל על הכאב ולהיפטר מאי הנוחות.

12. לפעמים זו אשמת הנעליים

אם כאבי כף הרגל שלך לא חלפו לאחר מספר ימים, יש לבדוק את הנעליים שלך אם הן מתאימות כמו שצריך. אם הן הדוקות מדי, זה יגרום לגירוי מסוים ואולי אפילו יתרום לכאב. הסיבה לכך היא שכאשר יש לך נעליים צמודות מדי, אתה לא יכול ליישר את אצבעות הרגליים כל כך מה שמפעיל עליהן יותר לחץ. זה מה שגורם לכאב.

13. שתו הרבה מים

שתיית מים מרובה עוזרת לשמור על גוף בריא ושומרת על הכל במקומו. זה כולל את כפות הרגליים שלך מכיוון ששתיית מספיק מים תוודא שהן מקבלות לחות טובה יותר וזה מוודא שכפות הרגליים שלך יקבלו את כמות הדם הדרושה. זה עוזר להיפטר מתאי עור מתים ושומר על כל השאר בגוף שלך עובד כמו שצריך.

14. השריית הרגליים במים חמימים

אם כפות הרגליים שלך כואבות מהליכה, עליך להכניס אותן לאמבטיה חמה או לעשות מקלחת חמה כדי להקל על הכאב ולהיפטר מכל מתח ואי נוחות. אתה יכול להוסיף כמה שמנים ארומתרפיים אם אתה רוצה, למשל שמן לבנדר יעזור להחיות את כפות הרגליים שלך ולהיפטר מתחושת העייפות הזו.

15. שמן אתרי מנטה

מנטה ידועה בהשפעותיה המרגיעות הן על הנפש והן על הגוף, לכן זהו שמן אתרי נהדר אם ברצונכם לטפל בכאבי כף הרגל.

16. מלח אפסום

מלח אפסום הוא תרופה מצוינת לדברים רבים ושונים, וכאב בכף הרגל הוא אחד מהם. ניתן להשרות את כפות הרגליים באמבט מלא במלח אפסום שיעזור להקל על אי הנוחות עקב נפיחות ודלקת. זה גם יפטר מהכאב ויגרום לך להרגיש הרבה יותר טוב.

17. מכשיר לעיסוי כף הרגל

שימוש במכשיר לעיסוי כף הרגל הוא דרך מצוינת לטפל בכאבי שרירים, במיוחד אם אתם סובלים מהתכווצויות בכפות הרגליים שיכולות להיות די כואבות. מכשיר לעיסוי כף הרגל יעזור להרפות את השרירים האלה במהירות וייתן לך הקלה מהכאב המרגיז הזה.

18. שמן אתרי CBD

שמן אתרי CBD הוא אלטרנטיבה מצוינת למשככי הכאבים הטיפוסיים שתוכלו להשיג מבתי מרקחת או בתי מרקחת. סוג זה של שמן יעזור לחמם את האזור שבו הוא נמרח, מה שבתורו עוזר עם כל התכווצויות כף הרגל ואי נוחות ובמקביל גם מספק הקלה מסוימת לשרירים בכפות הרגליים.

19. מלח אפסום, סודה לשתייה וחומץ תפוחים

זוהי עוד תרופה נהדרת שתוכל להשתמש בה אם כפות הרגליים שלך כואבות מלהיות בנעליים שלך כל היום. כל מה שאתה צריך לעשות הוא לערבב יחד 1 כוס מלח אפסום, רבע כוס סודה לשתייה ו-2 כפות חומץ תפוחים. לאחר מכן, מוסיפים מעט מים ומערבבים הכל יחד. כדאי לקחת את התערובת הזו ולהכניס אותה לאמבט רגליים או לשמור אותה בצנצנת ולהשרות את כפות הרגליים בכל פעם שיש לך הזדמנות. זה יעזור להקל על כל אי נוחות וכאב שאתה צריך להתמודד איתם.

דורבן בכף הרגל

אחד ממצבי הכאבים הקשים והמתסכלים ביותר הוא דורבן בכף הרגל. זהו מצב שבו מופעל לחץ קבוע על קשת כף הרגל, המוביל להיווצרות בליטה מאחת העצמות.ם הבליטה תיצור לחץ וכאבים כך שיחול קושי בדריכה. אם ישנו דורבן בעקב, לרוב הוא יבלוט כלפי אצבעות כף הרגל ויגרום להופעת כאבים גם ללא דריכה או מאמץ. הסיכוי לסבול מדורבנים ברגליים גדל ככל שישנה עמידה, הליכה, ריצה או קפיצה ממושכת על משטחים קשים. דורבן ברגל אף עשוי להופיע בקרב אנשים בעלי פלטפוס או קשת מוגבהת, מאחר והמנח האנטומי התקין משובש ועל האזור מופעל לחץ רב. גם השמנה חדה ופתאומית עשויה להפעיל לחץ מאסיבי על כף הרגל ולגרום להופעת דורבן.

הקץ לכאבים בכף הרגל: מדרסים אורתופדיים בהתאמה אישית

מדרסים בהתאמה אישית נחשבים לאחד הטיפולים היעילים והבטוחים ביותר לכאבים בכפות הרגליים. הם מספקים לרגל את מלוא התמיכה הנדרשת בהתאם למראה האנטומי הספציפי, כך שתחול חלוקת עומסים שווה באזור הרצועות והקשת האורכית. המדרסים שהותאמו אישית לכף הרגל, יאפשרו לה להימנע מהשלכות המאמץ המוגבר, לטפל בבעיות קיימות כמו דורבן או נקע ולמנוע את הופעתם של כאבים. השימוש במדרסים מאפיין ספורטאים רבים (קרא עוד על מדרסים לספורטאים), רקדנים הסובלים משברי מאמץ, מדרסים לחיילים שנמצאים בתזוזה מתמדת (ולעתים בנעליים צבאיות שלא מתאימות כראוי למבנה כף הרגל) ובכלל לכל אדם שסובל מכאבים ומבעיות אנטומיות, כמו פלטפוס. השימוש במדרסים נחשב גם כפתרון לבלימת התפתחות דורבן בכף הרגל ומקל משמעותית על הכאבים שנוצרו ממנו.

אם אתם סובלים מכאבים בכף הרגל מכל סיבה שהיא, מומלץ שתטפלו בכך על ידי מדרסים אורתופדיים בהתאמה אישית של עטרת מדיפוט. החברה נחשבת לוותיקה והמנוסה ביותר בישראל בייצור ובשיווק פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לבעיות אורתופדיות ותאפשר לכם להמשיך בשגרת החיים בקלות, ללא בעיות וכאבים.

מאמרים נוספים

פלטפוס – כבר מילדות

מדרסים, ובעיקר מדרסים קשיחים הם מדרסים נכונים לטיפול בפלטפוס, גם בשביל לתת תמיכה בקשת ולפזר את נקודות הלחץ, וגם ובעיקר בשביל ליישר את היציבה, לאזן את המנח של הרגל כנגד הקרקע.
חשוב להתחיל לטפל בנושא כבר מילדות כדי למנוע את השחיקה המצטברת עם השנים ולמנוע כאבים עתידיים שעלולים לדרוש התערבות משמעותית יותר.

קרא עוד »

דלקת בכף הרגל – כל המידע

דלקת בכף הרגל עשויה להיות חריפה או כרונית. כמה סיבות נפוצות כוללות נקעים, מתיחות, כוויות, שברים, עקיצות/עקיצות של חרקים, זיהומים (כולל כיבים סוכרתיים), תגובות לתרופות או חומרים אחרים, כולל צמחים רעילים או הכשות נחש.

קרא עוד »