fbpx
לוגו מובייל

ממה נגרם דורבן בכף הרגל?

ממה נגרם דורבן בכף הרגל?

דורבן בכף הרגל הוא גדילה לא תקינה של עצם הנגרמת כתוצאה מצמיחה גרמית מעצם העקב או מהבוהן. דורבן פלנטר או כף הרגל צומח מעצם עקב פגועה ובדרך כלל אינו גורם לתסמינים, למעט כאשר יש לחץ על האזור כתוצאה משפשוף מתמשך בנעליים.

בדרך כלל קיים עיוות בכיפוף גב עם רגישות ונפיחות מקומיים. יבלת פלנטרית נחשבת לעיתים בטעות לדורבן בעקב מכיוון שהיא גדלה גם בחלק התחתון של כף הרגל, אך יבלת פלנטר אינה גרמית או כואבת.

ניאופלזמה כגון אוסטאוכונדרומה היא סיבה נוספת לדורבנות עצם בכף הרגל, אם כי אלה שכיחים פחות מאשר סוגים אחרים.

תסמינים של דורבן בכף הרגל כוללים בדרך כלל כאב מקומי באזור בו הדורבן גדל. גידול גרמי מאובחן לעיתים קרובות כיבלת פלנטרית. גידול גרמי הוא דורבן שצומח מעצם העקב בעוד יבלת צמחית צומחת בתחתית כף הרגל, אך שני המצבים גורמים לתסמינים דומים. כי שניהם ממוקמים בחלק התחתון של כף הרגל.

בדיקת כף הרגל מקיפה יכולה להבחין בין דורבנות עצם אמיתיים לבין תצורות רקמות רכות או יבלות.

דורבן בכף הרגל יכול להיות מאובחן גם כשבר מאמץ מכיוון ששניהם גדלים על העצמות וגורמים לכאב. גידול גרמי הוא בדרך כלל גדול, בעוד שבר מאמץ לא. חום עשוי להיות נוכח אם קיים זיהום עצם אוסטאומיאליטיס, אך סימפטום זה נדיר בדורבן A בכף הרגל.

חום נעדר מ-A plantar wart, אם כי יבלת פלנטרית יכולה להיות מאובחנת בטעות כדורבן בכף הרגל אם היא לא נבדקת מספיק מקרוב. שבר מאמץ גורם לרוב לכאב בעמידה לאחר תקופה ארוכה של מנוחה, אך דורבן בכף הרגל בדרך כלל אינו גורם לתסמין זה.

אחת הדרכים הטובות ביותר לטיפול בדורבן בכף הרגל הם מדרסים, ובעיקר מדרסים בהתאה אישית.

מאמרים נוספים

פלטפוס – כבר מילדות

מדרסים, ובעיקר מדרסים קשיחים הם מדרסים נכונים לטיפול בפלטפוס, גם בשביל לתת תמיכה בקשת ולפזר את נקודות הלחץ, וגם ובעיקר בשביל ליישר את היציבה, לאזן את המנח של הרגל כנגד הקרקע.
חשוב להתחיל לטפל בנושא כבר מילדות כדי למנוע את השחיקה המצטברת עם השנים ולמנוע כאבים עתידיים שעלולים לדרוש התערבות משמעותית יותר.

קרא עוד »

דלקת בכף הרגל – כל המידע

דלקת בכף הרגל עשויה להיות חריפה או כרונית. כמה סיבות נפוצות כוללות נקעים, מתיחות, כוויות, שברים, עקיצות/עקיצות של חרקים, זיהומים (כולל כיבים סוכרתיים), תגובות לתרופות או חומרים אחרים, כולל צמחים רעילים או הכשות נחש.

קרא עוד »