fbpx
לוגו מובייל

מדרסים ביו מכניים

מדרס ביו מכני

מדרסים בהתאמה אישית העשוי מחומרים טרמו-פלסטיים, בעל עובי של 3 מ”מ, קשיח, מחזיק את הרגל בפוזיציה שאנו קובעים, אינו משתנה כמעט כלל.

המדרס אפקטיבי לכבדי-משקל / בעלי קריסות חזקות של כף הרגל, מתאים במיוחד לספורטאים.

2 שנות אחריות

 
מדרס ביו מכני

מדרסים ביומכניים

המונח "ביומכניקה" הוא הלחם המילים "ביו" (גוף חי) ו"מכניקה" (תנועה). ואכן, כפי שמעיד שמם, המטרה של מדרסים ביו-מכניים היא להביא לשינוי בתנועת כף הרגל של המטופל, באמצעות שינוי מנח כף רגלו. מדרסים ביומכניים הם לרוב מדרסים בעלי בסיס קשיח או חצי קשיח, ועם זאת כיום נהוג לעשות שימוש במונח "ביומכני" גם בצורה כללית יותר, לתיאור מדרסים שמותאמים אישית למטופל.

יתרונות המדרסים הביומכניים

למדרסים הביומכניים מספר יתרונות, כאשר הבולט שבהם הוא העמידות הגבוהה של המדרסים לאורך זמן. עקב קשיחותם והחומרים מהם מיוצרים המדרסים, הם מספקים אורך חיים ממושך ביחס למדרסים רגילים. כתוצאה מכך, ניתן להשתמש במדרסים אלו במשך שנים ארוכות ללא חשש מבלאי המדרס או מהוצאה כספית על מדרסים חדשים. כמו כן, מדרסים אלו בעלי אחריות שנמשכת, בדרך כלל, עד 3 שנים – תקופה ארוכה ביחס לסוגים אחרים. יתרון בולט נוסף הוא התמיכה הניתנת לכל אורכה של קשת כף הרגל, דבר אשר מדרסים רגילים אינם יכולים להציע. יתרון זה הופך את המדרסים הביומכניים למתאימים ביותר לטיפול במקרים קשים של פלטפוס.

למי מתאימים מדרסים ביו מכניים?

קהל היעד העיקרי של המדרסים הביומכניים הם אנשים הסובלים מגמישות יתר בכפות הרגליים, כאשר הם מתאימים במיוחד למטופלים שסובלים מפלטפוס או קריסת הקשת האורכית של כף הרגל. מדרסים אלו יכולים להתאים גם למטופלים בעלי עודף משקל שזקוקים לתמיכה רבה יותר לכף הרגל. המדרסים הביומכניים משפרים את אחיזת הרגל בנעל ומגדילים את רמת יציבותה של כף הרגל. לכן, מדרסים אלו מומלצים לשימוש גם בקרב מטופלים הסובלים משחיקה של הסחוסים בכפות הרגליים כתוצאה מבעיות ניווניות שונות.

החומרים מהם עשויים מדרסים ביומכניים

המדרסים הביומכניים עשויים בד"כ מגרפיט או פוליפרופילן ולרוב מצופים בעור. הגרפיט הוא אחת מהתצורות המוצקות של הפחמן והוא בנוי משכבות של טבעות פחמניות, כאשר החיבור בין הטבעות מעניק לגרפיט קשיחות והמרחק ביניהן מעניק לו גמישות. על כן, ישנו שימוש נרחב בחומר זה לייצור מדרסים ביומכניים. גם פלסטיק ואלומיניום בשילוב שעם הם חומרים מקובלים לייצור מדרסים ביומכניים, להם יתרונות אחרים; עם זאת, ככלל, אין העדפה לחומר מסוים בייצור המדרסים, אם כי להתאמה אישית של המדרס לכף הרגל ואופי הבעיה של המטופל הספציפי.

חסרונות המדרסים הביומכניים

לצד היתרונות הרבים, מדרסים אלו מתאפיינים גם במספר חסרונות שבאים לידי ביטוי בעיקר במקרים בהם לא בוצעה התאמה אישית בין סוג המדרסים למטופל. כך למשל, מדרסים ביומכניים הם כאמור קשיחים יחסית, מה שעשוי להגביל במידה מסוימת את טווח התנועה של הרגל כמו גם עשוי להקשות על ביצוע שינויים לאחר הייצור. חוסר האלסטיות, הנובע מקשיחות המדרס, מצמצם גם את יכולת בלימת הזעזועים שלו. חסרונות אלו עשויים להיות קריטיים, למשל, עבור ספורטאים שקופצים ומנתרים. בהתאם למקרה הספציפי, כמובן, ייתכן מאוד כי יש סוגי מדרסים לספורטאים (ומדרסים לחיילים) שיאפשרו גמישות רבה יותר ויתאימו טוב יותר לצורך של הספורטאי.

מדוע חשוב להתאים אישית את המדרסים הביומכניים?

בהמשך לאמור לעיל, ההתאמה האישית היא ה א-ב בבחירת וייצור מדרסים. לכל כף רגל יש מבנה ייחודי מבחינה אנטומית ושימוש במדרס שלא הותאם בצורה מושלמת לכף הרגל לא רק יפחית את יכולת הטיפול בבעיה, אלא עלול אף להחמיר אותה ולעודד התפתחות של בעיות אחרות. חשוב להבין כי כל מדרס מיוצר באופן שונה בהתאם למקור הבעיה של המטופל, כך שגם מדרסים מאותו הסוג יכולים להיות בעלי עיצוב שונה בתכלית. כך, למשל, עיצוב מדרסים לאדם הסובל מפלטפוס יהיה שונה מעיצוב מדרסים לאדם הסובל מבעיה בעקב. לכן, ככלל, מוטב להשקיע במדרסים בהתאמה אישית, במיוחד כאשר מדובר על מדרסים ביומכניים שמתאימים לטיפול במגוון רחב של בעיות וכאבים.

מאמרים נוספים

פלטפוס – כבר מילדות

מדרסים, ובעיקר מדרסים קשיחים הם מדרסים נכונים לטיפול בפלטפוס, גם בשביל לתת תמיכה בקשת ולפזר את נקודות הלחץ, וגם ובעיקר בשביל ליישר את היציבה, לאזן את המנח של הרגל כנגד הקרקע.
חשוב להתחיל לטפל בנושא כבר מילדות כדי למנוע את השחיקה המצטברת עם השנים ולמנוע כאבים עתידיים שעלולים לדרוש התערבות משמעותית יותר.

קרא עוד »

דלקת בכף הרגל – כל המידע

דלקת בכף הרגל עשויה להיות חריפה או כרונית. כמה סיבות נפוצות כוללות נקעים, מתיחות, כוויות, שברים, עקיצות/עקיצות של חרקים, זיהומים (כולל כיבים סוכרתיים), תגובות לתרופות או חומרים אחרים, כולל צמחים רעילים או הכשות נחש.

קרא עוד »