fbpx
לוגו מובייל

מדרסים רב שכבתיים

מהם מדרסים רב שכבתיים?

אם אתם נמנים על קבוצת האוכלוסיה הסובלת מכאבי גב או רגליים, אם כתוצאה מבעיה אורתופדית, מתאונה או מפעילות ספורטיבית אינטנסיבית – בוודאי קיבלתם טיפ מהאורתופד שאולי כדאי לשקול שימוש באביזר מיוחד שנועד להגן על כף הרגל – מדרסים רב שכבתיים. בניגוד למדרסים המורכבים משכבה אחת, מדרסים רב שכבתיים מספקים לרגל מספר שכבות הגנה. השכבות השונות אינן מונחות זו על זו, אלא ממוקמות באזורים שונים של כף הרגל, על פי מידת נחיצותן באזור זה. לפניכם הסבר על כל אחת מהשכבות המצויות במדרסים אלה:

מדרסים רב שכבתיים?

מדרסים בהתאמה אישית בעלי מספר שכבות המותאמים באופן מלא לצרכים האורתופדיים של הלקוח, לרבות משקל, סוג הנעלה (אלגנטי או ספורטיבי), בעיות אורתופדיות ועוד.

שנה אחריות

מדרסים רב שכבתיים

שכבה ספוגית המותאמת לצורת הרגל

השכבה העליונה לרב כוללת ספוג או ג'ל שנועדו להתאים את המדרס בצורה אופטימלית לכף הרגל. שכבה זו מאזנת את המשקל שהרגל נושאת, ואף משלימה חוסרים במקרים של בעיות כפות רגליים נפוצות. כך, בעוד נעל ספורט או נעל אורתופדית מפחיתה מקצת מהלחץ, המדרס האורתופד מאזן את מרבית המשקל. בנוסף, שכבה זו הופכת את הנעל לנוחה ורכה יותר, וכך נעים יותר לצעוד או לרוץ עמה. בנוסף, מדרסים רב שכבתיים רבים כוללים גם חומר מונע הזעה ואנטי בקטריאלי, על מנת לשמור על רגליים בריאות גם ביום לח במיוחד או לאחר פעילות גופנית אינטנסיבית.

שכבה נוספת לבלימת זעזועים

השכבה הנוספת שמסייעת להליכה ולפעילות ספורטיבית היא שכבת בולם הזעזועים. כאשר אנו רצים, או צועדים במהירות, כף הרגל סופגת את ה"שוק" הנובע ממגע מהיר של כף הרגל בקרקע, בעוד בולם הזעזועים סופג חלק מההדף, ומאפשר תנועה יציבה ללא פגיעה בכף רגל, בברכיים ואף בעמוד השדרה, כתוצאה מהזעזוע. מדרסים לספורטאים (ומדרסים לחיילים) יכילו שכבות עבות יותר של בולם זעזועים.

יתרונות השימוש במדרס רב שכבתי

מדרסים רב שכבתיים כוללים את היתרונות של מספר סוגי מדרסים במוצר אחד. מחד, הם מספקים את הנוחות המקסימלית, את ספיגת הזיעה ואת התמיכה המקסימלית לרגל, ומאידך הם משמשים כמצע בולם זעזועים בעת פעילות ספורטיבית. ומה לגבי ההתאמה האישית? היתרון של התאמת המדרס הרב שכבתי בצורה אופטימלית לכף הרגל של כל מטופל, מוסיפה ערך מוסף למדרסים אלה.

האם מדובר במוצר גנרי או במוצר מותאם אישית?

בשוק ניתן למצוא מספר מדרסים רב שכבתיים המתאימים לכלל אוכלוסיית הספורטאים, אך מומלץ לבחור דווקא בחנות המספקת מדרסים בהתאמה אישית למידה הנכונה, למאפיינים המיוחדים של כל רגל – תוך מעקב אחר שינויים שמתרשים בה לאורך השנים. לסיכום, מדרסים רב שכבתיים, המיוצרים בטכנולוגיה חדשנית תוך שימוש במגוון רחב של פטנטים כוללים בתוכם את היתרונות של בולם זעזועים לצד אחיזה ונוחות מקסימלית של הרגל. על מנת לבחור את המדרסים הנכונים עבורכם רצוי לא להסתפק במוצר גנרי כללי, אלא לבצע בדיקה מקיפה של כל כף רגל, ולגלות את הרגישויות המיוחדות של כל אחת, ולבחור בחנות מקצועית המתאימה את המדרס לנקודות הלחץ והחיכוך המדוייקות

מאמרים נוספים

פלטפוס – כבר מילדות

מדרסים, ובעיקר מדרסים קשיחים הם מדרסים נכונים לטיפול בפלטפוס, גם בשביל לתת תמיכה בקשת ולפזר את נקודות הלחץ, וגם ובעיקר בשביל ליישר את היציבה, לאזן את המנח של הרגל כנגד הקרקע.
חשוב להתחיל לטפל בנושא כבר מילדות כדי למנוע את השחיקה המצטברת עם השנים ולמנוע כאבים עתידיים שעלולים לדרוש התערבות משמעותית יותר.

קרא עוד »

דלקת בכף הרגל – כל המידע

דלקת בכף הרגל עשויה להיות חריפה או כרונית. כמה סיבות נפוצות כוללות נקעים, מתיחות, כוויות, שברים, עקיצות/עקיצות של חרקים, זיהומים (כולל כיבים סוכרתיים), תגובות לתרופות או חומרים אחרים, כולל צמחים רעילים או הכשות נחש.

קרא עוד »