fbpx
לוגו מובייל

מדרסים לטיפול בכאבי רגליים וברכיים

מדרסים לטיפול בכאבי רגליים וברכיים

הרגליים. זוג של פלא הנדסי-ביולוגי מתוחכם. מהרגע בו יצאנו מהמיטה עד הרגע בו אנו חוזרים אליה, הן עובדות כמעט ללא הפסקה. הליכה, ריצה, נשיאת משקל גופנו לאורך כל היום, ספורט ועוד. מהירכיים, דרך הברכיים ועד כפות הרגליים – אין ספק שמדובר במערכת מורכבת ומופלאה. אולם גורמים שונים כמו גיל, גנטיקה ופציעות עשויים לשחוק אותה ולגרום נזק (לפעמים בלתי הפיך) לרגליים שלנו. מדרסים, במיוחד מדרסים מותאמים אישית, מהווים טיפול אפקטיבי ופשוט למגוון רחב של כאבי רגליים, ברכיים וגב שנגרמים בעקבות בעיות שונות. להלן נסקור מספר בעיות רגליים נפוצות, עבורן מדרסים יכולים להיות טיפול מוצלח ומהיר.

מדרסים לטיפול בבעיות בכף הרגל

מכיוון שכף רגלנו אחראית על יציבות הגוף וחלוקת משקל גופנו בצורה נכונה, רוב הבעיות בכף הרגל עלולות להשפיע לרעה גם על אזורים אחרים בגוף. כך, למשל, הלחץ והעומס המופעלים על העקב עלולים להוביל לבעיות וכאבים גם בברכיים, בירכיים ובגב שמופיעים בדרגות כאב שונות – מכאב קל ועד כאב בלתי נסבל שמוביל לחוסר יכולת לדרוך על הרגל. מדרסים מותאמים אישית יכולים לשפר ואף למנוע כאבים אלו על ידי שיפור מנח כף הרגל ופריסה מאוזנת של משקל הגוף המופעל עליה בתנועה. באופן זה, מדרסים מפחיתים את העומס המופעל על העקב באופן משמעותי כמו גם את הכאב הכרוך בו. בדומה, מדרסים מאפשרים בלימת זעזועים טובה יותר שמתפרסת באופן שווה לאורך כל הגוף – כלומר, מפחיתים כאבים ע”י מניעת מצב בו אזור אחד סופג את כל הזעזוע.

דרבן בכף הרגל

אחת הבעיות הנפוצות ביותר באזור כף הרגל היא דורבן העקב או “זיז-העצם”. מקורה של הבעיה הוא בקרעים קטנטנים ברקמת החיבור של העקב והחלק הקדמי של הרגל, הגורמים לנזק מצטבר ומתגבר שבא לידי ביטוי בכאבים בכף הרגל ובעקב – כאבים שבמקרים מסוימים פוגעים ממש ביכולת ההליכה או הדריכה. הרקמה נמצאת במיקום שסופג המון זעזועים ועל מנת לטפל ואף למנוע את הפגיעה המתמשכת בה, עלינו לספק לרגל תמיכה ראויה ו”לעזור” לה לבלום זעזועים ע”י הורדת העומס המופעל עליה. מדרסים מותאמים אישית, כאמור, יסייעו למטופל בתמיכה מתאימה לכף הרגל, בהפחתת העומס על העקב ופיזורו בצורה אופטימלית, וכן, בבלימת זעזועים טובה יותר. באמצעות מדרסים, המטופל יוכל להימנע מטיפולים “חמורים” ופולשניים יותר לטיפול בדורבן בכף הרגל, כמו סטרואידים או ניתוח.

מדרסים ובעיות ברכיים

חלק מבעיות הברכיים הנפוצות הן ברך עקולה (ברכיים צמודות ונוטות פנימה, בצורת “X”) או ברך קלובה (ברכיים מרוחקות ונוטות החוצה, יוצרות צורת “O”) שנובעות מליקוי במבנה העצמות. במקרה של ברך עקולה, חלוקת משקל הגוף מתבצעת באופן לא מאוזן, כך שרוב המשקל מופעל על חלקו הצדי של מפרק הברך. במקרה ההפוך של ברך קלובה, עומס המשקל יופעל בעיקרו על חלקו הפנימי של המפרק. כתוצאה מעומס מוגבר שנופל על אזור אחד בלבד, נוצרת שחיקה מואצת של הברך. דבר זה עלול להוביל לדלקת בכף הרגל במפרק (ואף דלקת ניוונית) ולהרוס את סחוס הברכיים, ובכך אף להוציא את מפרק הברך מכלל תפקוד. מדרסים אורתופדיים הם טיפול אפקטיבי למגוון בעיות ברכיים – הם מאפשרים לאזן את מנח כף הרגל ולסייע בחלוקה נכונה של משקל הגוף. בכך, מדרסים מסייעים להפחית את העומס על הברך, להאט את קצב השחיקה וכמובן להקל רבות על הכאב.

סוכרת ובעיות בכפות הרגליים

נפרופתיה סוכרתית הנה אחד הסיבוכים של מחלת הסוכרת, בה מתרחשת פגיעה עצבית עקב רמות סוכר גבוהות בדם. תופעה זו מובילה לאובדן תחושה בכפות הרגליים, שבתורו מוביל לחוסר יכולת להרגיש כאב ואף הבדלי טמפרטורה באזור. מצב זה הינו מסוכן, מכיוון שאדם החולה בסוכרת עלול להיפצע או להיפגע בכפות רגליו, אך כלל לא יהיה מודע לכך. בנוסף, התופעה עלולה לעכב ריפוי פצעים, תוך כדי שרמות הסוכר הגבוהות בדם מהוות קרקע פורייה לגידולם של חיידקים שונים. במצבים קיצוניים מצב זה עלול להוביל אף לנמק שהטיפול בו הוא, במקרי קיצון, כריתת האיבר. באמצעות מדרסים שמשנים את חלוקת עומס משקל הגוף על הרגליים, ניתן למנוע מצבים של פציעות בכף הרגל. יתרה מכך, כיום יש מדרסים לחולי סכרת, קרי מדרסים שמותאמים במיוחד לטיפול ברגל הסוכרתית. כך, למשל, מכיוון שחולי סוכרת עלולים לאבד את היכולת להזיע בכפות הרגליים, מדרסים אלו יהיו עשויים מחומרים “נושמים” שונים ולזרז את תקופת ההחלמה.

עם 80 שנות ותק, המומחים של עטרת מדיפוט יתאימו לכם מדרסים בהתאמה אישית עבורכם, צרו קשר לפגישה

מאמרים נוספים

פלטפוס – כבר מילדות

מדרסים, ובעיקר מדרסים קשיחים הם מדרסים נכונים לטיפול בפלטפוס, גם בשביל לתת תמיכה בקשת ולפזר את נקודות הלחץ, וגם ובעיקר בשביל ליישר את היציבה, לאזן את המנח של הרגל כנגד הקרקע.
חשוב להתחיל לטפל בנושא כבר מילדות כדי למנוע את השחיקה המצטברת עם השנים ולמנוע כאבים עתידיים שעלולים לדרוש התערבות משמעותית יותר.

קרא עוד »

דלקת בכף הרגל – כל המידע

דלקת בכף הרגל עשויה להיות חריפה או כרונית. כמה סיבות נפוצות כוללות נקעים, מתיחות, כוויות, שברים, עקיצות/עקיצות של חרקים, זיהומים (כולל כיבים סוכרתיים), תגובות לתרופות או חומרים אחרים, כולל צמחים רעילים או הכשות נחש.

קרא עוד »