fbpx
לוגו מובייל

כיצד מדרסים יכולים להקל על כאבי רגליים?

למה אנחנו סובלים מכאבי רגליים?

הרגליים שלנו עובדות קשה. בעוד שאצל רוב בעלי החיים עול נשיאת משקל הגוף מתחלק בין 4 רגליים, אצלנו בני האדם כפות הרגליים נושאות בכל משקל הגוף. אנחנו צועדים בממוצע בין 5000 ל- 10000 צעדים ביום. העומס על הגוף מוכפל בעת הליכה ומשולש ואף יותר בזמן ריצה. המשמעות היא כי הרגליים שלך עומדות בעומס מצטבר של אלפי טונות ביום, עומס שאין מנוף בעולם שיכול לו.

אם נוסיף למשוואה גנטיקה, שחיקה, סגנון חיים תובעני, הנעלה לא מתאימה, פציעות, מחלות ויציבה לא מאוזנת נבין כי עלינו לטפל ברגליים היטב כדי שישרתו אותנו נאמנה.

המרכיב החשוב ביותר בטיפול בכאבי רגליים הוא ביקור ואבחון מקצועי אצל אורטופד. רק חוות דעת מקצועית מרופא המתמחה בתחום תאפשר טיפול מיטבי בכאב.

אבל, נעליים לא אמורות להיות הפתרון לכאבי רגליים?

נעליים נוחות ומקצועיות הן בגדר חובה לשמירה על בריאות הרגליים, אבל נעליים נוחות הן תנאי הכרחי שאינו מספק:

כל זוגות הנעליים זהות, בעוד שכל רגל שונה מזוגתה.

אי ההתאמה הזאת גורמת לחלוקה לא מאוזנת של עומסים, יכולת שיכוך עומסים מוגבלת, מענה חלקי לקשת גבוהה או נמוכה, יכולת תמיכה מוגבלת בקריסה פנימית או חיצונית ועוד. התוצאה היא שהפתרון שמספקות הנעליים לבעיות האורטופדיות שלנו הוא חלקי בלבד.

הקלה משמעותית לכאבי רגליים יכולה להגיע רק מהתאמה מלאה של התמיכה למבנה הייחודי של כף הרגל שלך. כדי לגשר על הפער הזה נוצרו המדרסים.

אז איך מדרסים יכולים לסייע לכאבי רגליים?

המדרסים מהווים את החוליה המקשרת בין הנעל הסטנדרטית למבנה הייחודי של כף הרגל שלך. מדרסים מעניקים לגוף שלך תמיכה והגנה במגוון דרכים:

  • בלימת זעזועים – בלמי זעזועים משוכללים הסופגים חלק ניכר מהעומס איתו מתמודדות הרגליים מידי יום
    איזון – מערכת מתלים מדויקת המאזנת את הקריסה המולדת של כף הרגל, פנימה או החוצה
    תמיכה – שלדה מתקדמת התומכת בקשת כף הרגל ומפזרת את הלחצים בצורה אחידה

התוצאה של תועלות אלו היא יציבה נכונה ובריאה יותר, הקלה בכאב, יציבה נכונה ובריאה יותר, שיכוך טוב יותר של עומסים, הפחתת השחיקה ובעיקר – פחות כאבי רגליים.

כיצד מתכננים ומייצרים מדרסים?

התכנון של מדרסים מתחיל מקבלת חוות הדעת וההוראות של האורטופד המטפל. לאחר קבלת ההנחיות מבצעים במכון האורטופדי של עטרת מדיפוט תהליך איבחון במנוחה, הליכה וריצה. במסגרת זו מתאימים את המדרס למצב הרפואי, להרגלי סגנון חיים, לאופי הפעילות הספורטיבית במידה וזו קיימת ולמשתנים רבים אחרים.

לאחר מכן מודדים את כף הרגל באמצעות מספר רחב של טכנולוגיות אופציונאליות. רק לאחר ביצוע שלבים אלה מתחיל תהליך הכנת מדרסים בהתאמה אישית, הכולל יציקת גבס במידות המדויקות של הרגל. המדרס בנוי לרוב משורה ארוכה של חומרים ברמות קשיחות וצפיפות שונות כגון פלסטיק, אלומיניום, גרפיט ועוד כאשר לאחר מכן מתבצע תהליך החיתוך וההתאמה לנעל.

יש חשיבות רבה לביצוע התהליך במכון אורטופדי מורשה בעל ותק וניסיון רב בתכנון וייצור מדרסים.

מאמרים נוספים

פלטפוס – כבר מילדות

מדרסים, ובעיקר מדרסים קשיחים הם מדרסים נכונים לטיפול בפלטפוס, גם בשביל לתת תמיכה בקשת ולפזר את נקודות הלחץ, וגם ובעיקר בשביל ליישר את היציבה, לאזן את המנח של הרגל כנגד הקרקע.
חשוב להתחיל לטפל בנושא כבר מילדות כדי למנוע את השחיקה המצטברת עם השנים ולמנוע כאבים עתידיים שעלולים לדרוש התערבות משמעותית יותר.

קרא עוד »

דלקת בכף הרגל – כל המידע

דלקת בכף הרגל עשויה להיות חריפה או כרונית. כמה סיבות נפוצות כוללות נקעים, מתיחות, כוויות, שברים, עקיצות/עקיצות של חרקים, זיהומים (כולל כיבים סוכרתיים), תגובות לתרופות או חומרים אחרים, כולל צמחים רעילים או הכשות נחש.

קרא עוד »