fbpx
לוגו מובייל

החשיבות של מדרסים לתמיכת קשת כף הרגל

החשיבות של מדרסים לתמיכת קשת כף הרגל בנעליים שלך וכיצד לוודא שאתה מקבל את ההתאמה הנכונה

מה הם מדרסים?

מדרסים הם חומר המשמש בייצור נעליים או כלי נעליים אחרים כדי לספק נוחות נוספת או הגנה מפני פציעה.

מדרסים עשויים בדרך כלל מקצף, ג'ל או חומר דחיסה אחר ומוכנסים לתוך הנעל כדי להפוך אותה לנוחה יותר. חומרים אלו לרוב ממוקמים באזור מדרסי הנעל, שהיא שכבת חומר סינטטי המספקת ריפוד או בידוד לכף הרגל.

ניתן להשתמש במדרסים לתמיכה בקשת כדי לספק נוחות ויציבות טובים יותר במהלך הליכה וריצה. זה יכול לשמש גם אנשים עם צרכים מיוחדים כמו סוכרת, כאבי גב וזרימת דם לקויה כדי לעזור להפחית כאבים ונפיחות הקשורים למצבים אלה.

בחירת סוג המדרסים המתאימים עבורך

חשוב לבחור את המדרס המתאים לכפות הרגליים. הם מספקים נוחות ותמיכה, משפרים את זרימת הדם ויכולים להפחית כאב ולחץ על כפות הרגליים.

ישנם סוגים רבים של מדרסים זמינים בשוק. הם מחולקים בדרך כלל לשלוש קטגוריות: מדרסים בפרופיל נמוך, מדרסים מרופדים או מדרסים בהתאמה אישית.

הקטגוריה הראשונה היא מדרסים עם פרופיל נמוך שהם דקים יותר, קלים וגמישים יותר מאשר סוגים אחרים של מדרסים, מה שהופך אותם לבחירה טובה עבור אנשים עם רגליים שטוחות או קשתות גבוהות שרוצים להגן על כפות רגליהם מפני זעזועים תוך כדי יכולת להרגיש את הקרקע מתחתם כשהם הולכים.

הקטגוריה השנייה היא מדרסים מרופדים. מדרסים מרופדים הם סוג של מדרסים המוכנסים לנעל כדי להוסיף ריפוד נוסף ותמיכה לקשת. הם עשויים בדרך כלל מקצף או ג'ל.

הקטגוריה השלישית היא מדרסים בהתאמה אישית. מדרסים מותאמים אישית מתוכננים ספציפית לכף הרגל של כל אחד ואחד, ויכולים לשפר את הבריאות והרווחה. מדרסים אלו יכולים לתקן את יישור כף הרגל, לתמוך בקשתות ולהפחית כאב. מדרסים מותאמים אישית מומלצים לרוב על ידי פודיאטרים ורופאים לטיפול במגוון מצבים כגון דלקת כף הרגל, יבלות, נזק עצבי, דלקת פרקים וסוכרת.

השיטות ללקיחת המידה הנכונה למדרסים

  1.  לקיחת מידה בעמידה
  2.  לקיחת מידה בעומס חלקי
  3. לקיחת מידה בחבישת גבס
  4. לקיחת מידה ממוחשבת – יצירת הדמייה של כף הרגל בתלת מימד

חשוב מאוד להשיג את המדרס הנכון לכף הרגל. מדרסים בהתאמה לא נכונה עלולים לגרום לבעיות בגוף, כולל כאבים, דלקות וסיכון מוגבר לפציעה. מדרסים עשויים בדרך כלל משלושה חומרים עיקריים: קצף, ג'ל ושעם. קצף מלווה לרוב את מדרסי הג'ל מכיוון שהוא מספק ריפוד ותמיכה נוספים לכף הרגל. שעם פחות נפוץ מכיוון שהוא חומר טבעי הסופג לחות מכף הרגל מה שעלול להוביל לצמיחת חיידקים. מדרסי ג'ל הם גם בחירה טובה עבור אנשים הסובלים מסוכרת מכיוון שיש להם סיכון מופחת לכיבים בכפות רגליהם בהשוואה למדרסים קצף בלבד.

איך לשמור על המדרסים כשאתה נועל נעלי ספורט

אנשים רבים שנועלים נעלי ספורט יחוו אי נוחות רבה. הסיבה לכך היא שיש תנועה רבה בנעל שגורמת למדרס להסתובב ולהחליק החוצה. זה יכול גם לגרום לכאבים בזמן הליכה. ללא מדרסים הסיכוי לשלפוחיות וכפות רגליים כואבות עולה.

אחת הדרכים למנוע את זה היא באמצעות מדרסים לספורטאים. מדרסים אלו עבים יותר מהרגילים ולכן מספקים יותר תמיכה לכף הרגל תוך הגנה עליה מכל תנועות בתוך הנעל. הם גם פועלים כריפוד נגד הלחץ של דריכה על משטחים קשים כמו מדרכות מוצקות.

 

מאמרים נוספים

פלטפוס – כבר מילדות

מדרסים, ובעיקר מדרסים קשיחים הם מדרסים נכונים לטיפול בפלטפוס, גם בשביל לתת תמיכה בקשת ולפזר את נקודות הלחץ, וגם ובעיקר בשביל ליישר את היציבה, לאזן את המנח של הרגל כנגד הקרקע.
חשוב להתחיל לטפל בנושא כבר מילדות כדי למנוע את השחיקה המצטברת עם השנים ולמנוע כאבים עתידיים שעלולים לדרוש התערבות משמעותית יותר.

קרא עוד »

דלקת בכף הרגל – כל המידע

דלקת בכף הרגל עשויה להיות חריפה או כרונית. כמה סיבות נפוצות כוללות נקעים, מתיחות, כוויות, שברים, עקיצות/עקיצות של חרקים, זיהומים (כולל כיבים סוכרתיים), תגובות לתרופות או חומרים אחרים, כולל צמחים רעילים או הכשות נחש.

קרא עוד »