fbpx
לוגו מובייל

מי צריך מדרסים?

בכל המדובר בבעיות וכאבים ברגליים, הפתרון האידאלי הוא לרוב מדרסים. טיפול במדרסים יכול להקל על כאבים בכפות הרגליים, בגב ובברכיים, ואף להקל על התעייפות מהירה של הרגליים. בנוסף, ביכולתם של המדרסים לפצות על עיוותים של שרירים שונים ברגליים העלולים להאיץ את תהליכי השחיקה ברגל. יחד עם זאת, יש חשיבות רבה להתאמה האישית של המדרס למבנה כף הרגל של המטופל ומקור הבעיה הספציפית. להלן סקירה מהמומחים של עטרת מדיפוט למספר מקרים נפוצים בהם מדרסים יכולים להוות טיפול אפקטיבי, מהיר ופשוט לביצוע.

מדרסים לספורטאים

בכל הנוגע למדרסים לספורטאים (ומדרסים לחיילים), חשוב מאוד להתאים את סוג המדרס לענף הספורט בו עוסק המטופל. כך, למשל, מדרס לכדורגלן אמור לתת לרגלו אחיזה מרבית על מנת להעניק יציבות, מכיוון שפעילותו של המטופל מתבצעת על משטח לא אחיד (דשא). במקרה כזה, מדרסים בהתאמה אישית לספורטאים ימנעו נזקים לגוף שעשויים להתפתח בעקבות תנועתיות לקויה ומסוכנת. בנוסף, המדרסים ישפרו את ביצועי המטופל על ידי כך שהם מעודדים תנועת גוף טבעית ומונעים פציעות וכאבים. מעבר לכך, גם ספורטאים לא מקצועיים (אנשים הנוהגים לרוץ ריצות ארוכות, למשל) יכולים לגלות כי ריצה בעזרת מדרסים שומרת על מפרקי הרגל מפני חיכוך מיותר ומונעת כאבים.

מדרסים ופלטפוס

כעשרה אחוזים מהאוכלוסייה סובלים מן הבעיה הנקראת “רגל שטוחה” או “פלטפוס”. זהו מצב בו הקשת בכף הרגל מאבדת את צורתה בזמן ההליכה. מכיוון שאותה קשת אחראית על תנועת כף רגל תקינה ובלימת זעזועים, אדם הסובל מפלטפוס יחווה כאבים ברגליים ואף בגב כתוצאה מתנועה לא תקינה של כף הרגל. מדרסים המותאמים אישית לכף הרגל של המטופל, יכולים להקל משמעותית על הכאבים מהם הוא סובל. התאמה אישית של מדרס אורתופדי למטופל הסובל מפלטפוס, תשפר משמעותית את איכות חייו: המדרס ידאג לתמיכה נכונה בכף הרגל, יוביל לתנועה נכונה של המפרק וידאג לחלוקה נכונה של משקל הגוף על כפוות הרגליים.

מדרסים לילדים

מדרסים יכולים להיות פתרון מצוין גם עבור ילדים, אם כי חשוב לזכור כי לא כל ילד זקוק להם וייתכן כי הבעיה תיפתר מעצמה עם המשך ההתפתחות. לדוגמה, הורים רבים חוששים מפלטפוס אצל ילדם, אך הם לא יודעים שעד גיל 4 לערך ישנה רקמה עבה של שומן באזור הקשת כך שנראה שלילד יש פלטפוס – אך בפועל הוא אינו סובל מבעיה כלל. לכן, במיוחד אצל ילדים, חשוב לוודא את מקור הבעיה ולאבחן אותה היטב לפני בחירת פתרון כלשהו. יחד עם זאת, לילדים שאובחנו עם בעיות בכפות הרגליים, המדרסים יכולים להוות פתרון משמעותי ומוצלח לאורך זמן. מדרסים לילדים יעזרו לתקן מנח כף רגל לא תקין ובעיות בקרסול שיכולות ליצור כאבים בכף הרגל ואף קושי בהליכה. בעזרת טיפול זה, ניתן גם לטפל בשלב מוקדם בבעיות קיימות ואף למנוע בעיות עתידיות מורכבות יותר.

מדרסים בגיל השלישי

למרות שמבוגרים רבים נהנים מחיים שופעים וחיוניים, קיימת ירידה בתפקודי הגוף במרוצת השנים. כך, יורדת גמישות המפרקים, נחלשים השרירים וכאבים שונים יכולים להגיע במפתיע. חלק מהבעיות הקשורות בכף הרגל ובגב ניתן לפתור, גם בגיל מבוגר, בעזרת מדרסים שימלאו תפקידים שונים. החשוב שבהם הוא איזון וייצוב הגוף, מכיוון שבגיל מבוגר קשה יותר לשמור על שיווי משקל מאשר בגיל צעיר. גם עבור הירידה בגמישות המפרקים יכולים המדרסים לסייע עם בלימת זעזועים טובה יותר. בכלל, מדרסים לגיל השלישי יסייעו לשיפור איכות החיים והתנועה של המטופל – הם יאפשרו פיזור אופטימלי של העומסים בכף הרגל, יעודדו זרימת דם משופרת ויבטלו, במידת הצורך, הפרשי גובה בכפות הרגליים.

מאמרים נוספים

פלטפוס – כבר מילדות

מדרסים, ובעיקר מדרסים קשיחים הם מדרסים נכונים לטיפול בפלטפוס, גם בשביל לתת תמיכה בקשת ולפזר את נקודות הלחץ, וגם ובעיקר בשביל ליישר את היציבה, לאזן את המנח של הרגל כנגד הקרקע.
חשוב להתחיל לטפל בנושא כבר מילדות כדי למנוע את השחיקה המצטברת עם השנים ולמנוע כאבים עתידיים שעלולים לדרוש התערבות משמעותית יותר.

קרא עוד »

דלקת בכף הרגל – כל המידע

דלקת בכף הרגל עשויה להיות חריפה או כרונית. כמה סיבות נפוצות כוללות נקעים, מתיחות, כוויות, שברים, עקיצות/עקיצות של חרקים, זיהומים (כולל כיבים סוכרתיים), תגובות לתרופות או חומרים אחרים, כולל צמחים רעילים או הכשות נחש.

קרא עוד »