fbpx
לוגו מובייל

סובלים מדלקת בכף הרגל?

דלקת בכף הרגל, או בשמה העממי דורבן בכף הרגל – לא קשורה בשום צורה למערב הפרוע!

בעוד בעבר, המושג “דורבן בכף הרגל” – כנראה היה מעלה אצלנו אסוציאציה למערבון האחרון שראינו… היום? המצב הוא שונה לגמרי. המושג “דורבן בכף הרגל”, או “דורבן בעקב” – מתייחס לדלקת בכף הרגל, עיקשת הגורמת כאבים בכפות הרגליים, ולעתים מלווה אותנו חודשים רבים, תוך הפרעה לשגרה היומית שלנו. מה הוא הדורבן המעיק הזה, וכיצד ניתן לטפל בו? במאמר הבא.

מהי דלקת בכף הרגל?

דורבן בכף הרגל

עיירה נטושה, דממת מוות, ואותו שיח מתגלגל ברוח – המהווה את ההתרחשות היחידה בנוף המדברי… מוכר לכם?
כל כך הרבה סצנות מערבונים מתחילות כך, עד שבימינו – זה כבר הפך לסוג של פרודיה, וציטוט שבמאים רבים משתמשים בו.
במקרים רבים לאחר הפתיח המתואר – יגיע צילום של מגף בוקרים משופשף, שדורבן מתכת צמוד לחלקו האחורי. את ההמשך – כנראה שאתם כבר מנחשים פחות או יותר.

אז פעם, דורבן בעקב היה מוכר לנו בעיקר כאותו אביזר המשמש קאובויז לצורך דרבון סוסים, ואילו היום? אנו משתמשים במושג זה במשמעות שונה לחלוטין.
דורבן בכף הרגל, מתייחס לדלקת המתפתחת באזור מסוים, ולרוב מאופיינת בעקשנות מטרידה ובהשפעה משמעותית על חיי השגרה שלנו.

מה ההשפעה של דלקת בכף הרגל?

אותו דורבן, הוא למעשה דלקת הנוצרת בחיבור שבין עצם העקב, ובין רצועה המאפשרת את תנועת כף הרגל. השפעתה של דלקת זו, תתבטא בכאבים בכף הרגל – שלרוב יתחזקו עם ההתעוררות בבוקר, ולאחר עמידה או פעילות ממושכת כגון ריקוד, הליכה, ריצה ועוד.
עם הזמן, כאבים בכף הרגל של הסובלים מדורבן – יגרמו לדריכה לא נכונה במטרה למנוע את הכאב – מה שמכונה לעתים גם “קריסה” של כף הרגל.

מי סובל מדלקת בכף הרגל?

הדלקת יכולה להתעורר עקב מאפיינים גנטיים מסוימים, וגם אצל הסובלים מפלטפוס. בנוסף, אוכלוסיות נוספות המצויות בסיכון גבוה יחסית לפתח דלקת בכף הרגל הם גברים ונשים פעילים מעל גייל 40, חולי סוכרת, ספורטאים, רקדנים, מלצרים, אנשים בעלי עודף משקל ועוד.

כיצד מטפלים בדלקת בכף הרגל?

זוהי כמובן השאלה החשובה ביותר, מכיוון שהדורבן בכף הרגל הוא ללא ספק חוויה בלתי נעימה ואנו מעוניינים להיפטר ממנו כמה שיותר מהר. כיום, יש כמה שיטות פופולאריות לטיפול בדורבן, ולעתים יש לנסות יותר מאחת – לפני שמוצאים את זו שמיטיבה עמנו.

מדרסים אורטופדיים

מדרסים רב שכבתייםמדרס ביו מכני

כל סוגי המדרסים של מדיפוט יתאימו לטיפול בדלקת בכף הרגל, יחד עם זאת, נדרשת הגבהה באזור העקב ואת זאת מבצעים המומחים של מדיפוט בעזרת אבחון מקיף של כף הרגל והסיבה בגינה נוצרה הדלקת בכף הרגל

מדרסים אורטופדיים מהווים את השיטה הנפוצה ביותר, וזאת מהסיבה שהם כמעט תמיד משפרים את המצב. במקומות מסוימים – ניתן לייצר מדרסים בהתאמה אישית, המבוססים על ניתוח מקצועי של מבנה כף הרגל שלנו. מדרסים שכאלו – מונעים כאבים בכפות הרגליים, מכיוון שהם מאפשרים את הדריכה הנכונה ביותר עבורנו.

פיזיותרפיה

הפיזיותרפיה מבוססת על פעילות מבוקרת של האזור המודלק, על מנת להזרים דם ולחזק את השרירים – מה שעשוי להפחית את עוצמת הדלקת. על אף שבמהלך הטיפול הפיזיותרפי עלולים להתעורר כאבים בכף הרגל – טיפולים אלו משפרים את המצב ברוב המקרים.

גלי הלם

גלי הלם למעשה מאפשרים שימוש באנרגיה המזעזעת את החומר שדרכו היא עוברת, ומסוגלת לעורר את הגוף לטפל בדלקת באמצעות ייצור אלמנטים מסוימים. מדובר בשיטה הנמצאת בשימוש רב בתחום האורתופדיה ורפואת הספורט.

מאמרים נוספים

פלטפוס – כבר מילדות

מדרסים, ובעיקר מדרסים קשיחים הם מדרסים נכונים לטיפול בפלטפוס, גם בשביל לתת תמיכה בקשת ולפזר את נקודות הלחץ, וגם ובעיקר בשביל ליישר את היציבה, לאזן את המנח של הרגל כנגד הקרקע.
חשוב להתחיל לטפל בנושא כבר מילדות כדי למנוע את השחיקה המצטברת עם השנים ולמנוע כאבים עתידיים שעלולים לדרוש התערבות משמעותית יותר.

קרא עוד »

דלקת בכף הרגל – כל המידע

דלקת בכף הרגל עשויה להיות חריפה או כרונית. כמה סיבות נפוצות כוללות נקעים, מתיחות, כוויות, שברים, עקיצות/עקיצות של חרקים, זיהומים (כולל כיבים סוכרתיים), תגובות לתרופות או חומרים אחרים, כולל צמחים רעילים או הכשות נחש.

קרא עוד »