fbpx
לוגו מובייל

דורבן ברגל תרופות סבתא

דורבן ברגל תרופות סבתא

דורבן בכף הרגל הוא גידול גרמי בדרך כלל בחלק הפנימי של כל אחד מהעקבים שלך. מאמר זה יראה כמה תרופות צמחיות יעילות לטיפול בדורבנים בכפות הרגליים בבית.

דורבן בכף הרגל מתרחש עקב חוסר איזון בשלושה מרכיבים חשובים שהם רמות סידן, פוספט ופוספטאז אלקליין. רמה גבוהה של סידן מדכאת לטובה את רמת הפוספטאז הבסיסי. רמת פוספט גבוהה תגרום לשקיעה של גבישי סידן פוספט על הסחוס והעצם הידועה בשם ארטרוקלצינוזה. פוספטאז בסיסי נמוך יגביר את המשקעים של קומפלקסים של סידן-פוספט על הסחוס והעצם, וכתוצאה מכך הסתיידות. רמה גבוהה של פוספטאז אלקליין מונעת תהליך הסתיידות זה, ובכך מאבחנת המחלה. דורבן בכף הרגל ידוע גם בתור דורבן עקב או אוסטאופיטים, שהם תצורות גרמיות בעיקר בהיבט הצמחי של עצם השוק.

דורבן בכף הרגל ניתן לאבחון באמצעות צילומי רנטגן אך ברוב המקרים הוא מאובחן בבדיקה גופנית. גם דורבן בכף הרגל ניתן לחלק נוסף לשני סוגים, האחד כולל את הדורבן הצמחי המרכזי אשר מיוצר על ידי הקרנה מדיאלית של calcaneus או החדרתו לגיד אכילס. הסוג השני נקרא lateral plantar spurring אשר נגרם עקב היפרטרופיה של plantar fascia בהחדרת calcaneus. דורבן בכף הרגל יכול להיות סימפטומטי או אסימפטומטי בהתאם לגורם, גודלו ומיקום הדורבן. דרבן פלנטר סימפטומטי נובע מגירוי או דחיסה של רקמת עצב או כלי דם על ידי אקסוסטוזיס. דורבן סימפטומטי בעקב עלול לייצר כאב ואי נוחות באזור הפגוע בגלל דלקת בכף הרגל והתקשות רקמות. דורבן בעקב שאינו סימפטומטי אינו מייצר כאב או אי נוחות למטופל. ניתן לטפל בדורבן בכף הרגל או באמצעים שמרניים כגון הנעלה מתאימה, קליפרים, אורתוטיקה וכו', או באמצעות פרוצדורות כירורגיות כמו כריתה, קידוח וכריתת עצם קלה. דורבן בכף הרגל יכול להיות מטופל גם על ידי תרופות צמחיות בבית כפי שנדון להלן.

דורבן ברגל תרופות סבתא

להלן מספר תרופות ביתיות יעילות לריפוי דורבן בכף הרגל:

  1. דרך מצוינת לטפל בדורבן בכף הרגל היא להשרות את הרגליים במי מלח חמימים לפחות 15 דקות בכל יום. לשם כך יש להשתמש בתערובת של ארבע כוסות מים חמימים וכף אחת של מלח.
  2. תרופה צמחית מצוינת לטיפול בדורבן בעקב בבית, מבלי להקדיש מספר שעות מדי יום להשרות את הרגליים בתערובת במשך שבועות או חודשים היא Astragalus membranaceus. Astragalus membranaceus הוא עשב לחיזוק מערכת החיסון ששימש מאז ימי קדם בסין לטיפול במגוון מחלות. Astragalus membranaceus מכיל תרכובת חשובה בשם Astragaloside IV אשר הוכחה במחקרי מעבדה כבעלת פעילות אנטי דלקתית רבה. Astragalus membranaceus מסייע גם בבניית המערכת החיסונית של הגוף על ידי גירוי ייצור תאי דם לבנים. Astragalus membranaceus ממריץ את הייצור של t-lymphocyte, שהוא אימונו-מודולטור המפחית דלקות במפרקים וברקמות, ולכן Astragalus membranaceus יעיל מאוד לטיפול בדורבנים ודלקות בכף הרגל ובשאר חלקי הגוף. ניתן לרכוש את Astragalus membranaceus כמעט בכל חנות טבע בצורת כמוסות עשויות Astragaloside IV או Astragaloside IV בשילוב עם צמחי מרפא נוספים.
  3. תרופה ביתית פשוטה להיפטר מדורבן בעקב בבית היא מריחה של מיץ ג'ינג'ר או שום כתוש על האזור הפגוע.

אחד הטיפולים המוכחים והיעילים לטיפול בדורבן בכף הרגל הם מדרסים, ובעיקר מדרסים בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

פלטפוס – כבר מילדות

מדרסים, ובעיקר מדרסים קשיחים הם מדרסים נכונים לטיפול בפלטפוס, גם בשביל לתת תמיכה בקשת ולפזר את נקודות הלחץ, וגם ובעיקר בשביל ליישר את היציבה, לאזן את המנח של הרגל כנגד הקרקע.
חשוב להתחיל לטפל בנושא כבר מילדות כדי למנוע את השחיקה המצטברת עם השנים ולמנוע כאבים עתידיים שעלולים לדרוש התערבות משמעותית יותר.

קרא עוד »

דלקת בכף הרגל – כל המידע

דלקת בכף הרגל עשויה להיות חריפה או כרונית. כמה סיבות נפוצות כוללות נקעים, מתיחות, כוויות, שברים, עקיצות/עקיצות של חרקים, זיהומים (כולל כיבים סוכרתיים), תגובות לתרופות או חומרים אחרים, כולל צמחים רעילים או הכשות נחש.

קרא עוד »