fbpx
לוגו מובייל

סוגי מדרסים

אילו סוגי מדרסים קיימים וכיצד הם מתאימים לצרכים שונים?

סוגי מדרסים נחלקים לסוגים שונים, ועשויים ממגוון רחב של חומרים בטכנולוגיות שונות. כיום קיימים מדרסים מוכנים, מוכנים למחצה ומדרסים ייעודיים. המדרסים המוכנים נותנים מענה מסוים לספיגת הזעזועים אך הם מעניקים תמיכה חלקית בלבד לקריסה ולקשת כף הרגל ולכן אינם נותנים פתרון מלא.

מדרס המיועד לנעל עבודה שונה בצורתו ובחומרים מהם הוא מורכב ממדרס המיועד לנעל ערב אלגנטית. מדרס המיועד לחולה סוכרת שונה מזה המיועד לרץ המרתון.

מכיוון שיעילות המדרס תלויה במידת ההתאמה האישית שלו לרגל, רק הבנה ואבחון מקצועי של מבנה הרגל והיציבה, זיהוי הצרכים הייחודיים, סגנון החיים וההיסטוריה הרפואית שלך תאפשר תכנון וייצור מדרס איכותי ויעיל.

מגוון הטכנולוגיות והחומרים המתקדמים מאפשרים לנו לייצר ~ לכל סוג הנעלה, לקשת רחבה של גילאים וצרכים.

מדרסים לחיילים

הגיוס לצבא מביא איתו מעבר חד מחיי שגרה למאמצים גבוהים ורצופים לאורך זמן. ככל שהאימונים תובעניים יותר וסרגל המאמץ תלול יותר, כך עולה הסכנה לכאבי רגליים וגב. שירות ביחידות מיוחדות וסיירות מגדיל בצורה ניכרת את העומסים איתם הגוף מתמודד, וגורם לשחיקה מהירה. איכות הנעליים הצבאיות אינה אחידה, ובחלק מהמקרים מדובר בנעליים כבדות אשר לא מעניקות תמיכה ראויה לרגל.

השילוב של גורמים אלה, מעלה מאוד את הסיכון להיפצע. השימוש במדרסים בתקופת ההכנה לגיוס, בעת הטירונות ובזמן השירות המבצעי, ימזער את סכנת הפציעה ויאפשרו התמודדות טובה יותר עם הדרישות התובעניות של השרות הצבאי.

מדרסים לספורטאים

פעילות ספורטיבית חיונית ומומלצת לכל אדם בכל גיל. אינספור מחקרים הוכיחו עד כמה העיסוק בספורט משפר את אורך ואיכות החיים.

אולם פעילות ספורטיבית טומנת בחובה גם סכנה לפציעות. הסיכון עולה בענפי ספורט עם דגש על עומס מתמשך כמו ריצה וטריאטלון או אינטרוולים וקפיצות כמו ברוב משחקי הכדור.

מדרסים הם חלק מהערכה הבסיסית של כל ספורטאי מקצועי. ספורטאים אלו מתמודדים על מדליות, אליפויות, ושיאים על בסיס קבוע וזקוקים לכל גרם של יתרון שיוכלו להשיג. הם לעולם אינם מוותרים על מדרסים.

המדרסים עשויים לעזור לספורטאים בשתי דרכים:

  • מניעת פציעות – התמודדות טובה יותר עם העומסים המוגברים.
    שיפור ביצועים – שיפור היציבות הכיוונית והתאוששות מהירה יותר ממאמצים.
    ספורטאים חובבים רבים נוטים לגלות התלהבות ולהפריז בכמות האימונים והאינטנסיביות שלהם. שימוש במדרסים לספורטאים יאפשר להתמיד בפעילות ספורטיבית לאורך זמן ולהפחית מאוד את הסיכון לפציעה. ועדיין, אפילו עם מדרסים: מומלץ לא להגזים.

מדרסים בגיל הזהב

השנים נותנות לנו תבונה וידע אך גם גובות מחיר. הגוף מתאושש ממחלות ופציעות בצורה איטית הרבה יותר אשר בגילאים צעירים יותר. חלק ניכר מהמבוגרים מסגלים אורח חיים פאסיבי הכולל תנועה מועטה. הדבר מביא לירידה בתפקוד מערכות הגוף ומאיץ את תהליכי ההזדקנות.

הקפדה על פעילות גופנית סדירה ולא עצימה לאחר בדיקה אצל רופא מאיטה את התהליכים הללו, ובחלק מהמקרים אף עוצרת אותם. מוטב לבצע פעילות שכזו עם מדרסים שיספקו הגנה מרבית לכף הרגל, מערכות השרירים והשלד.

זאת ועוד, עקב הירידה ביציבות הכיוונית והאטת האינסטינקטים בגיל הזהב עולה מאוד הסיכון ליפול. במקביל, הירידה בצפיפות העצם מעצימה את החשש לשבר בכל בנפילה שכזאת.

שימוש במדרסים מאפשר יציבה טובה יותר ולכן מקטין את הסיכון ליפול, והשיכוך ובלימת הזעזועים מעודדים את המבוגרים לבצע פעילות גופנית גם בגילאים מתקדמים.

מדרסים לילדים

ההרגלים שרכשנו בשנות הילדות ילוו אותנו לרוב כל חיינו הבוגרים. הדברים נכונים במיוחד לכל הקשור בהרגלי יציבה ותנועה. מבנה כף הרגל של הילד משתנה ומתפתח לאורך העשור הראשון של חייו. הקשת האורכית מופיעה בגיל 5-6 והנטייה של רוב הילדים לסיבוב פנימה בזמן הליכה תעבור מעצמה לאורך הזמן. אולם לעיתים קיימות בעיות אורטופדיות מסוגים שונים בהן המדרסים יכולים לסייע.

הדברים נכונים גם לגבי מבוגרים אבל חשובים במיוחד בנוגע לילדים. רק בדיקה אצל אורטופד תאפשר קבלת תמונה מדוייקת על מצבו של הילד ודרכי הטיפול הנדרשות במידת הצורך. בדיקת מעקב שנתית תאפשר אבחון מדויק למצב הרגליים של הילד וראש שקט להורים.

תפקיד המדרסים בקרב חולי הסוכרת

חולי הסוכרת מתמודדים עם הבעיות הנוצרות כתוצאה מאספקת דם נמוכה המובילה לירידה בכמות החמצן המגיע לכפות הרגליים. המשמעות, בין היתר, היא עליה בסיכון להיווצרות פצעים שזמן ההחלמה מהם ארוך מאוד, בצקות, דלקות וזיהומים ובמקרים מסוימים אפילו נמק וקטיעה.

מניעה היא הדרך הטובה ביותר להתמודד עם סיכונים האלו. מדרסים מותאמים אישית לחולי סוכרת, עשויים חומר רך וחלק בשילוב עם גרביים ונעליים מתאימים יאפשר לחולים להמשיך ולקיים אורח חיים פעיל ויפחיתו מאוד את הסיכון לפציעה.

לייעוץ בנושא סוגי מדרסים ותיאום פגישה עם המומחים של מדיפוט צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים

פלטפוס – כבר מילדות

מדרסים, ובעיקר מדרסים קשיחים הם מדרסים נכונים לטיפול בפלטפוס, גם בשביל לתת תמיכה בקשת ולפזר את נקודות הלחץ, וגם ובעיקר בשביל ליישר את היציבה, לאזן את המנח של הרגל כנגד הקרקע.
חשוב להתחיל לטפל בנושא כבר מילדות כדי למנוע את השחיקה המצטברת עם השנים ולמנוע כאבים עתידיים שעלולים לדרוש התערבות משמעותית יותר.

קרא עוד »

דלקת בכף הרגל – כל המידע

דלקת בכף הרגל עשויה להיות חריפה או כרונית. כמה סיבות נפוצות כוללות נקעים, מתיחות, כוויות, שברים, עקיצות/עקיצות של חרקים, זיהומים (כולל כיבים סוכרתיים), תגובות לתרופות או חומרים אחרים, כולל צמחים רעילים או הכשות נחש.

קרא עוד »